شرکت پخش, صنعت پخش

دلایل ترجیحات خرید حضوری نسبت به خرید آنلایت

امروزه برای خرید کالاها دیگر نیازی به رفتن به مراکز خرید نیست. شما می‌توانید به راحتی از طریق موبایل یا کامپیوتر به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کرده و خرید خود را آنلاین انجام دهید. آیا خرید آنلاین واقعاً تمام نیازهای مشتریان را پاسخ می‌دهد؟ برای پاسخ به این سؤال، مؤسسه Retail Drive 1425 مصرف‌کننده را مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه، از مشتریان سؤالاتی در مورد رفتار خریدشان پرسیده شد. نتایج نشان داد که اکثر مصرف‌کنندگان، فروش آنلاین را به خرید از مغازه‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند. چهار دلیل اصلی این امر عبارتند از:

بررسی ملموس و دیداری محصول پیش از خرید

امتحان محصول قبل از خرید آن می‌تواند یکی از عوامل تصمیم‌گیری برای مصرف‌کنندگان باشد. این امر می‌تواند در فروشگاه‌های فیزیکی به خوبی مشاهده شود؛ زیرا مشتریان می‌توانند محصولات را به صورت مستقیم ببینند و تجربه کنند. این تجربه قویاً تأثیرگذار است زیرا 62 درصد از شرکت‌کنندگان در یک مطالعه این موضوع را به عنوان مهم‌ترین بخش از فرآیند خرید معرفی کرده‌اند.

لذت آنی دریافت کالا

علاوه بر این، لذت تحویل سریع کالا نیز برای 49 درصد مصرف‌کنندگان جزء دلایل انتخاب فروشگاه‌های فیزیکی نسبت به فروشگاه‌های آنلاین است. برای این دلیل، شرکت‌های خرده‌فروشی آنلاین مانند آمازون در حال تلاش هستند تا زمان تحویل محصولات را به حداقل برسانند. اما به هر حال، لذت بردن از تجربه خرید در فروشگاه‌ها و مراکز خرید، جایگاه ویژه خودش را دارد؛ زیرا امکاناتی همچون تحویل سریع و آسان در حال حاضر برای فروشگاه‌های آنلاین به راحتی قابل دسترس نیستند.

عودت کالا

فرآیند عودت کالا یکی از نکات مهم برای مصرف‌کنندگان است. 20 درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه اظهار داشته‌اند که فروشگاه‌های فیزیکی و مراکز خرید را به دلیل سادگی و آسانی فرآیند بازگشت کالا نسبت به فروشگاه‌های آنلاین ترجیح می‌دهند. این نشان می‌دهد که علاوه بر امکانات دیگر، امکان بازگشت ساده و بدون دردسر کالا نقش قابل توجهی در تصمیم خرید مصرف‌کنندگان دارد.

ارتباطات اجتماعی

در نهایت، داد وستاژ سریع به ایمیل‌ها و چت آنلاین با مشتریان در فروشگاه‌های آنلاین نمی‌تواند جایگزین مکالمه روبرویی با فروشنده و لذت تجربه فضای داخلی فروشگاه و خرید همراه با یک دوست شود.

18% از شرکت‌کنندگان در این مطالعه اعلام کرده‌اند که به دلیل جنبه‌های اجتماعی، خرید از مراکز خرید و فروشگاه‌های فیزیکی را به خرید آنلاین ترجیح می‌دهند. فروشنده‌ها می‌توانند به شما در پیدا کردن کالای مناسب کمک کرده و همچنین می‌‎توانید از نظر دوستان خود برای انتخاب محصول کمک بگیرید.

نتیجه:

قابل لمس بودن خرید و سرعت بالای تحویل کالا در حضوری، باعث شده است که خریداران علیرغم تمام امکانات خرید آنلاین، به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی و مراکز خرید اولویت دهند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *